Kā tev liekas, vai tu pārzini digitālā mārketinga rīkus un to iespējas? Mēs veicām nelielu pētījumu, kur aicinājām dalībniekus, kuriem ir zināšanas digitālajā mārketingā vai strādā tajā sfērā, atbildēt uz vienkāršiem jautājumiem par populārākajiem digitālā mārketinga kanāliem – Facebook, Google Ads, Alanlytics, SEO un par digitālo mārketingu kā tādu.
No visiem dalībniekiem, 43.3% zina, ka Facebook rīks, kas palīdz sekot līdzi auditorijas darbībām mājaslapā pēc klikšķa uz reklāmas, tiek saukts par Facebook Pixel. 56.7% uzskata, ka šim rīkam labāk vajadzētu saukties par Facebook Focus. Kā arī, 67.8% grūtības ir radījis jautājums par Looklike auditorijas izveidošanu, uzskatot, ka šo auditoriju nav iespējams izveidot no lietotājiem, kuri apmeklējuši mājas lapu.
Patīkami pārsteidz iegūtie rezultāti par Google Ads, kur 80% atbildējuši pareizi, ka reklāmdevējs maksā par klikšķiem, tikai 20% uzskata, ka par konversijām vai impresijām. Bet jautājumā par to, kur notiek reklāmas kampaņu pārvaldīšana 39% atbildējuši, ka SEO vai Analytics to ir iespējams izdarīt, 61% atbildējis pareizi, ka Google Ads. Turpretī, 90% zina, ka Google Analytics ir rīks, kas ļauj sekot, cik cilvēki apmeklē mājas lapu un 76.7% zina arī to, ka rīks ļauj uzskaitīt pirkumus interneta veikalā. 17.8% uzskata, ka šo funkciju veic Google Search Console.
Pārejot uz SEO, jautājumā par to, kādi galvenie rādītāji mainās veicot SEO aktivitātes, 70% abildēja pareizi – atslēgvārdu pozīciju kāpums un lietotāju plūsmas pieaugums mājas lapā. Gandrīz 30 % uzskata, ka veicot SEO aktivitātes, uzlabosies mājas lapa un tiks novērstas tās tehniskās kļūdas.
Aptaujā pieskārāmies arī vispārīgiem jautājumiem par UX ( User experience), kur ir pārsvarā labas zināšanas. Jautājumā par to, kas ir A/B testēšana, 60% atbildēja pareizi, ka tā ir divu vai vairāku risinājumu testēšana vienai auditorijai, pārējie 40% uzskatīja, ka tā ir divu dažādu auditoriju testēšāna vai vienākrši dažādu lietotāju testēšana. Vislielākās ovācijas izraisīja jautājums par skaļo domāšanu, kur 53.3% atbildēja pareizi, ka tā ir lietotāju izpētes metode, 34.4% gribējās, lai tā ir vienkārši skaļa runāšana par savām idejām.
70% no dalībniekiem zināja, ka lietotāju plūsma ir lapas apmeklētāja ceļš, lai sasniegtu mērķi, turpretī 30% uzskatīja, ka tas ir fizisks saraksts, kas uzrāda lietotāju apmeklēto lapu sarakstu. Vislielākās grūtības dalībniekiem sagādāja jautājums par to, cik daudz lietotāju nepieciešams, lai atklātu 85% problēmas, tikai 19% atbildēja pareizi, ka nepieciešami tikai 5 lietotāji, lai konstatētu problēmu, 57% uzskatīja, ka nepieciešami 100 lietotāji, lai varētu kaut ko atklāt.
Mūsu nelielais pētījums, protams, atspoguļo daļu no situācijas digitālajā mārketinga pasaulē, tāpēc, mēs kā biedrība, kuras galvenais mērķis ir celt digitālā mārketinga kompetenci Latvijā, organizējam dažāda veida praktiskās apmācības. Vienas no populārākajām un pieprasītākajām praktiskajām apmācībām ir digitālā mārketinga plānošana, kur kopā ar pasniedzēju tiek izvirzīti uzņēmuma mērķi un izveidota startēģija, kā šos mērķus labāk sasniegt. Pēc apmācībām dalībnieki paši izprot vajadzību uzstādīt mērķus un pielāgot startēģiju savam uzņēmumam, kā arī, daudz labāk izprot digitālos mārketinga kanālus un rīkus, kuri nepieciešami, lai sasniegtu ievērojamākus rezultātus.