Ir beidzies tas laiks, kad zīmoliem vajadzētu izvēlēties sociālo mediju stratēģijas ar mērķi iegūt iesaistes rādītājus – sekotājus vai “likes” pie publicētajiem ierakstiem. Arī komentāri un dalīšanās reizes jāvērtē un jāizmanto nedaudz kritiskāk.
Iepriekš satura mārketings tika vērtēts šādi:
Maza iesaiste pie ieraksta = Slikts saturs;
Liela iesaiste pie ieraksta = Labs saturs.
Tas, kā vajadzētu vērtēt:
Publicēts saturs = pienesums biznesam.
Kāpēc būtu jāmaina komunikācijas vērtējuma sistēma?
Tam ir daudzi iemesli. Pirmkārt, ir jāizvērtē, vai šādi rādītāji sniedz nepieciešamo ieguvumu Jūsu zīmolam un biznesam – vai pārdod produktu/ pakalpojumu, kā arī – vai rada zīmola atpazīstamību.
Iepriekš lapas sekotāju daudzums nozīmēja arī lielāku sasniegto auditoju. Tagad organiski sasniegt auditoriju sociālajos tīklos zīmoliem ir kļuvis gandrīz neiespējami, tāpēc neatkarīgi no tā, cik sekotāju ir Jūsu zīmola Facebook lapai, lielāku auditoriju var sasniegt tikai ar reklāmas palīdzību. Citāda nozīme sekotāju daudzumam ir mediju satura veidotājiem un viedokļu līderiem, jo lietotāju uzmanība šajā gadījumā ir daudz ilgāka, tāpēc Facebook šo saturu rāda biežāk arī organiski.
Kā zīmola ierakstus sakārto Facebook algoritms?
Lietotāja laika joslā potenciāli varētu parādīties vidēji ap 1500 ziņojumu no dažādiem avotiem, tajā skaitā no draugiem, grupām un lapām, taču katru reizi skatoties laika joslu, lietotājam tiek parādīti aptuveni 300 ziņojumi, kurus sakārto Facebook algoritmi, vispirms rādot draugu, grupu un reklāmas saturu, un tikai tad zīmolu saturu. Ierakstu reklāma ir tā, kas veicina zīmola ierakstu parādīšanos augstākās pozīcijās, nevis sekotāju daudzums. Savukārt draugu saturam – priekšroka būs pašu radītam saturam, nevis tam, ar ko viņi ir dalījušies. Tādējādi nedz sekotāju daudzums, nedz dalījumu skaits zīmolam īsti nesniedz iespaidīgus ieguvumus.
Kāda ir ieraksta “like” vērtība?
“Like” pie zīmola ieraksta nenozīmē, ka lietotājs iegādāsies Jūsu preci, tas tikai nozīmē to, ka kādā mirklī lietotājs būs redzējis saturu un pavadījis pie tā kādu laiku.
Kas notiks ar “Like” nākotnē?
Vēl viens iemesls izvēlēties biznesam pietuvinātu sociālo tīklu komunikācijas stratēģiju ir tāda, ka gan Facebook, gan Instagram pakāpeniski atsakās no šo rādītāju atainošanas lapā. Šādu rīcību Facebook pamato ar to, ka lietotāji mazāk salīdzinās savus “like” rezultātus ar citu lietotāju rezultātiem. Zīmoliem tas nozīmē to, ka jau tā mazie iesaistes rezultāti nebūs redzami, tāpēc būs jāņem vērā citi rādītāji.
Mainījušies ir arī lietotāju paradumi, lietotāji aizvien mazāk spiež “Like” pie ierakstiem. Ieraksta saturam jābūt patiesi vērtīgam, interesantam un auditorijai relevantam, lai lietotājs izrādītu šādu aktivitāti un pavadītu vairāk laika ar zīmola ierakstu. Tāpēc turpmāk mēs ieteiktu ņemt vērā vairāk “reach” vai “video views” rādītājus, kas arī tieši norādītu uz to, ka lietotājs ir pavadījis laiku pie zīmola un saturs viņam šķita interesants.
Kuriem rādītājiem būtu jāpievērš uzmanība, lai saprastu, vai saturs sniedz zīmolam kādu ieguvumu?
Sociālie tīkli zīmolam var sniegt tādus pašus ieguvumus kā klasiskais mārketings – zīmola atpazīstamību, zīmola pieredzes iegūšana vai produkta iegādi. Tos var vērtēt pēc šādiem rādītājiem:
- Zīmola atpazīstamība – ieraksta sasniegtā auditorija, reklāmas frekvence, zīmola pieminēšana lietotāju ierakstos.
- Zīmola pieredzes iegūšana – lietotāju radīts saturs, atsauksmes par zīmolu, komentāri.
- Produkta iegāde – klikšķi uz mājaslapu, internetveikalu, saziņa Messenger, akcijas koda izmantošana.
Ja vēlies iegūt stabilas zināšanas, kā pareizi savam uzņēmumam izveidot sociālo mediju komunikāciju, bet nezini kā, tad piesakies uz mūsu apmācībām un profesionāla pasniedzēja pavadībā izveidosi savas pirmās reklāmas kampaņas un izanalizēsi rezultātus.
Plašāka informācija par apmācībām – Efektīva sociālo mediju komunikācija
Avoti:
https://www.facebook.com/business/news/Organic-Reach-on-Facebook
https://www.slashgear.com/why-is-instagram-hiding-likes-24601272/
https://techcrunch.com/2019/09/02/facebook-hidden-likes/